2010. május 17., hétfő

Na ezt

Ha el akarsz olvasni egy olyan könyvet, ami mellesleg Igazi szerelem néven fut, de minden párkapcsolati kérdéskört arra vezet le, hogy nehogy, de nehogy lefeküdj a barátnőddel, (vagy ha lefeküdtél akkor bukta van) akkor vedd meg ezt:

Mary Beth Bonacci
Cím: Igazi szerelem
Alcím: Őszinte válaszok fiataloknak párkapcsolatról, házasságról, szexualitásról

Abban az esetben is igaz a könyv olvasásának pozitív javaslata, ha túl szomorkás a hangulat a baráti beszélgetések közepette és jókat szeretnétek derülni egy pohár bor társaságában!
Én elolvastam.
Ja, ha összefutsz benne a szerelmet, vagy a komoly párkapcsolatokat érintő lényegi tartalommal akkor szólj majd. Én sajnos saját fogyatékosságaim miatt nem véltem felfedezni ilyesmit.

A poszt hirtelen felindulásból született, az alázat teljes hiányában! Azokért akiknek van tapasztalata párkapcsolati téren és azt szeretnék, hogy életképes párkapcsolatuk legyen a jövőben. A többiektől bocs.

39 megjegyzés:

  1. Olvastam.
    Nekem azért tudott újat is mondani, pl. a természetes születésszabályozás terén, stb.

    Az élet sajnos nem mindig olyan egyszerű, hogy betartom a dogmákat és nem vétkezem. Jöhet sokminden gáz... Sokszor lapoztam át olyan részt ami abszolút nem érint, ezt nálunk "igazgatói módszernek nevezik" - mármint hogy minden oldalról csak minden sor középső két szavát olvasod el és mégis érted a tartalmat. :) Ami meg érdekel, azon el lehet nyúlni.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem nagyon árnyalt világban élünk ahhoz, hogy ennyire egyszerűen és egy oldalról lehessen az emberi kapcsolatokat tekinteni, mint ahogy a könyv teszi. De igen mondhat emellett érdekes dolgokat. Nem vitatom.
    Ámbár... amúgy sem értek hozzá :)

    VálaszTörlés
  3. bocs, de nem allom meg, hogy ne irjak... A termeszetes szuletesszabalyozas, beleertve a TCST-t is, szerintem csak leleknyugtatas. Ilyen nincs. Mi az, h termeszetes. Az nem termeszetes. Azt Te szabalyzod, tehat maris beleavatkoztal... No, mind1. Sztem hulyeseg. Bocsi.

    VálaszTörlés
  4. A természetes családtervezés attól természetes, hogy nem kell mechanikus eszközökkel vagy kémiai szerekkel művileg beavatkozni a fogamzás folyamatába.

    VálaszTörlés
  5. Ha lefekszel valakivel, tok mindegy mivel védekezel az Isteni faktor úgy is benne marad... Mit ezen többet dumálni :) Százalékok, nem számít.

    VálaszTörlés
  6. Azt azért tartsuk szem előtt, hogy egy új életről beszélünk, nem a módszerekről.
    A természetes úton történő szabályozást én úgy értem, hogy szeretném a szeretetemet kimutatni a feleségemnek, de ha lehet, akkor ne legyen gyerek. (Ha úgy adódik ("Isteni faktor") akkor elfogadjuk.)
    A mesterséges úton történő szabályozásban pedig benne van a gyilkosság is.
    Ez hatalmas különbség.

    tr

    VálaszTörlés
  7. Tisztelttel h,

    Ez hülyeség, egy óvszerben semmi gyilkosság nincs!
    Ha valaki megfogan és te utána, rádobsz valamit, vagy kikaparod az gyilkosság, de egy óvszer, vagy egy rendszeres fogamzásgátló készítmény (mely nem abortív tartalmú - van ilyen ma) nem az. (Mindenki szabadon eldönti, hogy ezeknek milyen hatása van vagy nincs, ez most nem tárgy.) És ettől még ugyan úgy benne van a lehetőség hogy megfoganjon az a gyermek.

    Illetve az általad említett természetes szabályozást a gyakorlatban hogyan látod? Mert ugye, ha "természetesen" lefekszel valakivel, az elég komoly eséllyel kerül áldott állapotba! Ez így 10-20 gyereket eredményez alaphangon egy életre szóló házasságban. :)
    (ja, ki vagy?)

    VálaszTörlés
  8. Sokat gondolkodtam azon, hogy mit is mondjak erre.
    Valóban, szó szerint nem gyilkosság, de átvitt értelemben az.
    Megölöd annak a lehetőségét, hogy megfoganjon egy élet. Ellököd Istent, "megölöd" Őt. Megölöd a feleségedet, a házasságodat és magadat is.

    Persze még most is bele lehet kötni a szavaimba, mert a természetes úton történő meggátlásnál is azt akarja az ember, hogy ne szülessen gyereke. De mégis, ezzekkel a módszerekkel nem Isten teremtő művével állunk szemben. Csúnyán szólva kihasználjuk a "kiskapukat", amik szándékosan hagyott meg számunkra.
    Természetes úton sokkal nagyobb az esélye a születésnek, mint a mesterséges módszerekkel. Aki a természetest választja, az bevállalja a gyerek lehetőségét. Aki a mesterségeset, az nem. Az csupán az élvezetet keresi.

    Szerintem nagy veszély van abban, ha ezt a kettőt összemossuk. Egyrészt egy kicsit úgy tűnik nekem, hogy a saját lelkiismeretünket akarjuk tisztára mosni. Másrészről pedig, ha nem tartunk ki a természetes módszerek mellett, akkor ez is csak egy újabb dózis hogy szépen lassan a keresztény gyökerű kultúránk kihaljon és egy korcs jövő felé tegyünk egy újabb lépést.

    (A megjegyzésemmel senkit sem akartam megbántani, támadni. Csupán személyes gondolatok. )

    Elmondtam miben hiszek, tudod ki vagyok.

    tr

    VálaszTörlés
  9. Lehet hogy ismerlek, de nem tudom ki vagy, főleg azért mert nem mutatkoztál be. Mindegy.

    Pont ezzel van a gond, az ilyen gondolatokkal, amiket kimondasz, leírsz itt. Pont ez a baj a legtöbb klasszikusan karót nyelt keresztény emberrel és az egyházban is.
    Azokkal akik például egy Nagymaroson a mise előtt megszólnak két fiatalt: "Ne beszélgessetek, templomba jöttetek, vagy beszélgetni?!" Tiszta szánalom.

    Lassan nekünk keresztényeknek fogalmunk sem lesz Krisztus akaratáról, csak a saját idióta megszokásainkat, meg kulturális kereteinket szajkózzuk. És közben csodálkozunk, hogy az egyház miért olyan poros és unalmas, megvetendő valami egy külső szemlélő számára. (Hallgasd meg Pál Feri atya 2004.11.23 elhangzott előadását! Érdemes, sőt talán kötelező.)

    Állandóan általánosítássokkal és elnagyolt elméleti válaszokkal azonnal a gyilkosság szót rántjuk elő. Ahelyett, hogy a dolgok mélyére néznénk és nem a levegőben függő elveket szajkóznánk, hanem megismernénk egy adott konkrét esetet, személyt, vagy akár többet.

    Krisztus nem felettünk lebeg, hanem benned lakik, nem elmélet, hanem gyakorlat. Nem szeretetgyakorlat, hanem elfogadási gyakorlat!
    Hisz, hogy akarunk szeretni valaki, ha elfogadni sem tudjuk.

    Á, miért is írom én ezt le.

    VálaszTörlés
  10. Az egyháznak és nekünk keresztényeknek, kötelességünk lenne figyelembe venni azt az életállapotot amiben élünk, azt a kulturális hálót és rendet amiben élünk! Mert ha tetszik, ha nem ez változik, és ezt el kell fogadnunk!
    A változásokat figyelembe véve kell egyénenként tekinteni az emberre.

    Nem az a lényeg, hogy ki mit tesz, hanem az, hogy mikor, miért!

    Én abban hiszek, hogy mikor egy barátomnak gyermeke születik, mielőtt még feleségül vette volna a kedvesét, akkor támogassam a végsőkig és áldásomat adjam rájuk. Nem pedig abban, hogy ítéletet mondjak és elméleti pálcát törjek a feje felett. Inkább még egy imát mondok majd érte.

    Mérges lettem.

    VálaszTörlés
  11. Emellett köszönöm, hogy megosztod a gondolataidat velem. És tisztelettel vitázom veled. :)

    VálaszTörlés
  12. Ez nekem túl liberális...
    Valószínű én vagyok maradi, de nem árt a fegyelem, nem árt a szenvedés.
    A hagyományok tisztelete nem karótnyelt katolikusokat szül.

    Furcsa, hogy vagyunk olyanok, akiket nem mézes madzaggal kellett "rávenni" a hitre. A hagyományos, "ósdi" egyház is képes volt elvezetni Hozzá.

    Attól, hogy fegyelmet követelünk, például a templomban, azzal nem Krisztus akaratáról feledkezünk meg.
    Szerintem is vérlázító, amikor dumálnak a templomban. (Nem akarom az átváltozás alatt egyesek csacsogását hallgatni. Vessetek meg!)

    Engem meg az idegesít, hogy manapság a fiatalokat csak úgy tudják a templomba terelni, ha pingpongoztatják őket mise után és játszanak velük. A 20 éves ifjúság játszik!?! Semmi felellősség tudat nincs bennük, semmi elköteleződés valami fontos eszme, vagy valaki iránt.
    Ehelyett csak lázadoznak, mert joguk van hozzá!

    Befejeztem!

    tr

    VálaszTörlés
  13. :)

    a tény, hogy az egyház ma nem egy vonzó dolog, és nem Krisztus vagy Isten miatt, hanem a keresztények hiteltelensége miatt.

    egy kérdés: hány éves vagy te?

    VálaszTörlés
  14. ps: ha számodra egy másik ember teljes megértése és elfogadása túlzottan liberális, akkor nem egy dologról beszélünk :) vagy miről is beszélünk :)

    VálaszTörlés
  15. Isten bűntudatot kelt egyesekben, akik ezt a modern felfogások miatt szégyenként érzékelik.

    A bűntudat ellen tudunk tenni. A szégyenbe belesüllyedünk, belehalunk.

    A megoldás: az egyház ellen fordulunk.

    Kezdek "elkalandozni".
    Abbahagyom.

    tr

    VálaszTörlés
  16. Idáig nem ér fel szerény elmém. Túl egyszerű vagyok én ehhez.

    Ha ismernél tudnád, hogy sosem fordultam az egyház ellen.

    VálaszTörlés
  17. Nem rólad beszélek.
    Hanem arról, hogy mi a bajuk egyeseknek az egyházzal.

    (Szerintem a hitetlen az nem keresztény.)
    Ne kommentelj, mert akkor válaszolnom kell! :)

    tr

    VálaszTörlés
  18. Akkor sem értem az összefüggést a szégyenérzet meg a bűntudat meg hogy az a baja az egyháznak hogy ellen fordulnak e miatt.

    Mert nem azokkal van a gond akiket te "nemhivőnek" tartasz.
    Egyáltalán, hogyan beszélhetünk valakiről, kit nem ismerünk csak épp nem tartjuk hívőnek. Ki jogosít fel bármelyikünket, hogy megmondjuk valakiről, hogy mennyire hisz, vagy mennyire nem.

    VálaszTörlés
  19. sziasztok!
    nem szoktam beirogatni, de mostmár tényleg érdekelne, h ki is vagy h!?
    vsz liberálisnak fogsz tartani, de sztem egy igazi házasságban (de egy komoly kapcsolatban is, és itt nem a 14 éves lány 16 éves fiú felállásra gondolok) kell, h helye legyen az ilyenfajta örömöknek is!!
    te szerzetes vagy, h ennyire el tudod magadtól a szexet zárni? vagy feleséged van (vmelyik írásoban vmi ilyen volt) és ti csak a baba miatt vagytok együtt?? mert akkor szegény feleséged...kétlem, h az normális, h vki csak a gyerek miatt szeretkezik. v szted az jó, h nah, 3 gyereket akarunk, akkor legyenek 5 évente, h ne legyen a házaséletünk teljesen 0 az utolsó 40évben?
    a lehetőség eldobásával ölök? ez ugye nem komoly?? akkor te meg azzal, h nem fekszel le a feleségeddel, pedig a kis lehetőségek mindkettőtökben ott várakoznak...
    kell a szenvedés? hát az jön magától, nem kell, h ilyen természetes dolog megvonásával magadnak is csinálj egyet pluszba...
    amúgy nem teljesen értem, h mi az álláspontod! a no szex, vagy a mindenféle átgondolás (természetes) és egyéb védekezés nélküli együttlét?

    VálaszTörlés
  20. A mesterséges fogamzásgátlás ellen vagyok. Ennyi. Ezt leírtam egyértelműen. A természetessel nincs gond.
    Ennyi.

    Bűntudat VS Szégyen: Pálferi 2000 valahol...

    Az előbb azt írtad, hogy a hitetlen keresztényekkel van gond.
    Erre én azt, hogy egy hitetlen az hogy lehet keresztény.

    tr

    VálaszTörlés
  21. Nem hitetlen hanem hiteltelen. Mármint ami írtam.

    VálaszTörlés
  22. "kihasználjuk a "kiskapukat", amik szándékosan hagyott meg számunkra. " - emiatt nm volt nekem egyértelmű, h ezt is elveted e, v csak a kisebb rossznak tartod...

    VálaszTörlés
  23. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  24. Egyik kedves barátom megkért hogy mondjak véleményt ebben a témában. nagyon sok és érdekes téma vetődött fel az egész bejegyzést követően.

    Ahogy én látom a témát, a mai fiatalok beleszületnek egy olyan kultúrális és szociális környezetbe amit nem lehet összehasonlítani szüleink vagy nagyszüleink környezetével. ebből következően számomra érdekes kérdést vet fel ez a téma hiszem az egyháznak észre kellene vennie hogy a változó környezet teljesen megváltozott fiatalságot eredményez akikhez más úton kell eljutni. a rugalmasság nem jelenti a valós értékek elvetését, de újak létrehozását igen. ahogy a plébánosom fogalmazott, a "hagyományos" vallásosság ki fog halni. nagymértékben azért mert a fiataloknak elegük van abból a képmutatásból és berögzött elmékből amikkel az egyház már századok óta ugyan úgy mondogat. személy szerint nekem abból van elegem hogy a szentmise alatt mások folymatosan a pap szövetés mormolják lehetőleg minnél hangosabban egyidőben az atyával.

    Krisztus azt modnja, ahol ketten hárman összegyülnek a nevemben én is ott vagyok, tehát ha épp játszani gyűlünk össze az ő nevében miért ne lehetne velünk. hiszen ő bennünk van, köztünk és körülöttünk.
    Isten nem hagy kiskapukat, azokat mi magunk keressük, mivel alap természetünknél fogva olyat tennénk ami nem "legális" de megtalálva akiskaput máris az. így ráfoghatjuk hogy midnen rendben de ezzel egy időben vállaljuk azt a rizikófakort amit valójában nem is akarunk mert ezért próbálunk védekezni "természetesen", egy gyermek megfoganása és teljes élete ellen. játszunk egy élettel vagy bejon vagy nem...
    Isten sosem kelt büntudatot, ez csupán a saját lelkiismereted.
    MÁr lassan több bejegyzés óta nem derül ki a kiléted, úgy gondolom ha komolyan állást akarsz foglalni ez elkerülhetetlen a személyed felfedése nélkül, hiszen így ez csupán üres vagdalkodásnak tűnik, hiszen még magad sem mered névvel felvállalni a gondolataidat... :(

    remélem senkit nem bántottam meg a gondolatimmal, és elnézéseteket kérem ha néhol zavarosra sikerült, már másodszor szenvedek kedves Ádám a blogoddal :D

    Varga Kati

    VálaszTörlés
  25. Honnan ismerjük egymást? Ez az én hibám mert a vezeték nevek sose mennek nekem. :)

    VálaszTörlés
  26. Na végigolvastam. :)

    Ti tényleg nem értitek miről beszél T(r)amás :), vagy direkt forgatjátok ki a szavait?
    Nekem teljesen világos, hogy mit akar mondani a "kiskapu" hasonlattal (ami nem is kiskapu), vagy a fegyelemmel, a "játékkal" (ahol nem maga a játék a rossz...).
    Sok mindenben egyetértek vele.

    Az, hogy a fiataloknak elegük van..., meg képmutatók emberek... az egy kicsit erős.
    Szerintem változik az egyház is, hiszen a papok is az új generációkból nevlődnek ki.
    És nem az egyháztól függ, hogy mormolnak-e a nénik vagy nem. Mi nem fogunk. :)
    Nekünk már vannak olyan vezetőink, akik feltárják az igazi értékeket. Mindenki meg tudja találni ma a helyét.

    Viszont azzal én sem értek egyet, hogy az egyháznak most teljesen meg kellene változni az új "kultúránknak" megfelelően, csak azért, hogy mindenki hepi legyen.
    Azt mondta egy idős ember, hogy aki minden igénynek meg akar felelni, az a prosti kategória. Szerintem igaza volt!

    (Remélem az enyém az utolsó hozzászólás és nem kell vitatkoznom!)

    Rebi

    VálaszTörlés
  27. Rebi lehet még nincs 16 se :-)
    Kifejtem majd én is a véleményem, mert nagyon jó dolgok lettek itt feldobva. de most megyek aludni.

    VálaszTörlés
  28. Tisztelettel adózok Tr gondolatai előtt, mert ez egy jó dolog persze, amit ő mond,
    hogy ne használjunk mondjuk gumit, vagy bármi más (nem abortív) fogamzásgátló.
    Csupán én úgy vélem, hogy ez elméletben nem rossz, de majd mikor odakerül,
    feleségével, vagy a kedvesével, írja meg nekem, hogy hogy megy a házasélet,
    illetve, hogy hány gyermeke született azóta. (amit lehet hogy nem tervezett)

    És tényleg azt is elhiszem, hogy ez egy jó módszer és ha a házastárs
    ebben partner, akkor nagyon jól alkalmazható. Komolyan nem egy előadást hallgattam erről
    végig. És tényleg mindenki használja szabadon a természetes családtervezési módokat!
    (Bár nekem még nincs ez irányú tapasztalatom, de szerintem nektek sem!)

    DE, milyen jogon gyilkosozunk le bárkit, aki pl. gumit használ. Erre semmi joga, nemhogy
    Tr-nek, de senkinek!

    A beszélgetés csupán erről szólt, hogy fogadjuk már el, hogy azzal, hogy valaki pl. gumit húz,
    még nem lesz "világmegrontó ősgonosz"(aki tettével mindenkit megöl maga körül - ezt mondatad Tr).
    Egyébként meg javaslom, hogy mindenki kérdezze meg aput, meg anyut, hogy mivel védekeznek.
    Lehet, hogy lesz egy két kopp. És emellett, nem hiszem, hogy bárki is elítéli a szüleit.

    Tr, te éltél már komolyabb párkapcsolatban?
    Rebeka, tőled már talán kérdeztem ezt... (te 16 vagy?)

    VálaszTörlés
  29. Rebeka nemsokára 22 lesz (nem 6 év múlva :)).
    Zsoltika szólíthat Rebeka néninek! :P

    Rebi

    VálaszTörlés
  30. Nem szó szerinte gyilkos!!! Átvitt értelemben. Szokták azt mondani, hogy lélekben megölte...

    Na mindegy.
    Rebi

    VálaszTörlés
  31. Kedves Mindenki!

    Előre is bocsánat Rebekától és mindenkitől, aki nem akart több hozzászólást!

    Engedjétek meg, hogy elmondjam a saját élményemet ezzel a témával, vagyis témákkal kapcsolatban.

    Hosszú évekkel ezelőtt volt egy kapcsolatom, életem első szerelme, legalábbis akkor azt hittem, hogy az a szerelem. A srác kiszeretett belőlem, vagy szerintem inkább megijedt, mert túl gyorsan haladtunk és túl fiatalok voltunk.

    Utána fogadtam meg, hogy házasságig no sex, mert az csak problémákat szül. Aztán nemsokára újra szerelmes lettem, ez a srác viszont ezt nem igy gondolta, nem volt vallásos. Szóval végül, mert túl gyenge voltam, vagy mert nem volt elég erős a hitem, lényegtelen, belementem. És hát azért akkorra már tudtam mi a TCST szóval azzal nyugtattam a lelkem, hogy legalább azt alkalmazom, és akkor legalább egy részét betartom az Egyház tanításának.

    Aztán nyilván tovább süllyedtem, és egyre jobban eltávolodtam Istentől. És hát a barátomnak nem tetszettek azok a szünetek amikor nem lehetett semmi, szóval próbálkoztunk a gumival. És végül fogamzásgátlót irattam fel, mert hát mi más lenne a legkönnyebb megoldás...

    Azonban sajnos a fogamzásgátlónak meglettek a mellékhatásai, odáig fajult a dolog, h meg kellett műtsenek. Akkor hagytam abba és akkor szakitottunk a sráccal is.

    Aztán volt még egy kapcsolatom, mert persze még nem tanultam meg kellően a leckét, amit az Úr adott fel nekem. A sráccal minden jól ment odáig mig a sexre nem került a téma, ez majdnem félév volt, szóval egész jól birtuk. Aztán hát igen eljött a pillanat, és mivel tudtam, h a srácnak előttem senkije nem volt gondoltam essünk túl rajta, legyen neki jó, mert igy csak szenvedett és kamuzott a haverjainak, h ő mekkora sexgép, mikor a valóságban 20 évesen szűz volt. Láttam, h ez frusztrálja, gondoltam leszek majd a Terézanyu.

    Azonban a srácnak nem működött. És nem azért nem mert impotens lenne, mert más helyzetben működött, csak amikor teljesitenie kellett volna akkor nem. És akkor miért? Mert ez volt a világ elvárása, hogy neki teljesitenie kell, és ebbe őrült bele. Megjegyzem vallásos srác volt, és tudta, h neki várnia kéne, csak hát a haverok...

    Nem is működött tovább a kapcsolat. Nem azért mert nem volt sex, hanem mert ő ezt nem birta elfogadni.

    folyt...

    VálaszTörlés
  32. folyt...

    És hogy miért irtam le amit leirtam? Mert nekem ez volt a tanulság, nekem végig kellett járnom ezt az utat, hogy felfogjam az Egyház tanitását, és azért irom nagy betűvel, mivel itt most a katolikus egyházra gondolok, Krisztus testére. És ha igy nézzük a dolgokat, ki várja el, hogy megváltozzon Krisztus? Az egyház nem változik, nem is változhat, a tagjai lehet, az intézménye lehet, de Krisztus és az ő tanitásai az nem. Ő az örök életre hiv és ezért megváltott minket, és pont.

    És miért is várnánk el hogy változzon? Az Egyház lényege mindig is az volt, hogy a világban lévő bűnök ellen harcoljon. És mi a bűn? Szeretetlenség, és amikor gumit húzol és azt mondod a párodnak, ha férj, ha nem, hogy gyere baby, kellessz, csak a spermáid nem, akkor nem szeretetlenségről beszélünk???

    És ha elvárod a párodtól, hogy fogamzásgátlót szedjen, mert az a legkönnyebb, és ezzel elvárod, h a testét rombolja (mert higyjétek el nem ismerek lányt, akinek vmilyen problémája ne lett volna a fogamzásgátlóval...), az nem szeretlenség?

    És ha azt mondod a párodnak, házasság előtt, h igen elégits ki, légy az eszközöm, az nem szeretetlenség? AZ nem bűn?

    És ezek még csak egy-egy indok, h miért NE, sorolhatnám...

    ÉS akkor térjünk át a házasságon belüli kérdésre. Ott meg, hát a sex az kötelező. :) Mert katolikus értelemben a nem elhált házasság meg sem köttetett. Isten nem csak azért adta a kezünkbe ezt az élményt, mert gyerekeket kell nemzünk, hanem mert pl az orgazmus olyan hormonokat szabadit fel, hogy attól jobban kötődünk a másikhoz. ÉS ezt együtt megélve a legszebb dolog. És nem bűn élvezni, de csak házasságon belül nem.

    Hogy is lehetne azon kivül? Ha csak a házassággal váltok eggyé. Előtte csak az a fél pillanat a jó, jó meg kicsit előtte, mert a többi része nyűg. Hogy védekezzetek, hol csináljátok, h nehogy rátok nyissanak, huh mi lesz ha gyerek lesz...stb.stb. Elveszti a varázsát.

    Házasságban viszont nem baj ha jön a gyerek, mert ez igy van rendjén. De ha még nem akartok gyereket, akkor ne csináljátok mindig. Csak amikor nem foganhat gyerek. És nem azért mert nem akartok gyereket, hanem mert még nem álltok készen a gyerekre, vagy mert egy egészséges környezetet akartok számára biztositani. Nem feltétlenül pénzügyileg értem.

    Ettől Családtervezés a TCST, mert megtervezheted a családodat, és mindezt természetes úton.

    Mellesleg ez az eddigi legbiztonságosabb "védekezési forma", mivel az óvszer és a fogamzásgátló csak 98%-ban véd, mig ez 99%-ban. Nekem legalábbis bevált... És azért nem nevezném védekezési formának, mivel itt nem védekezel a gyerek ellen, itt az ő érdekében (is) teszel.

    És engedjetek meg még egy záró gondolatot. Jelenleg egy igen boldog párkapcsolatban élek. Nem vagyunk házasok, de elterveztük, hogy házasságig nincs sex. Borzasztóan nehéz megállni. Ezt soha nem tagadtam. Azonban az, amikor úgy válunk el, h sex nélkül is teljes volt a találkozásunk, és még Istennek tetsző is, olyankor iszonyatosan boldog vagyok.

    A lényeg azon van, h ezt meg tudjuk beszélni. És együtt, nem pedig egymást akadályozva törekszünk az örök életre. ( És persze mindketten kiváncsian várjuk mi lesz a házasság után :P)

    Ne haragudjatok, hogy anonym maradok, de itt mások magánéletét is feltártam, ami jobb ha névtelen marad!

    Üdv,
    :)

    VálaszTörlés
  33. Ez egy rendes hozzászólás volt, őszintén köszönöm, hogy megosztottad itt velünk :)

    Egyszer majd mesélj róla élőben. :)

    VálaszTörlés
  34. Az én fejemben akkor sem fér bele a TCST! Mi az, hogy család tervezés??? Te jó, ég! Szerintem aki ezzel vigasztalja magát, az csak elbujdos a felelősség alól. És igen, ez az én problémám az EGYHÁZZAL! Azok a rohadt kiskapuk... Ezért lehetséges, hogy Egyházilag is elválnak emberek, és ezért lehetséges, hogy TCST-vel VÉDEKEZNEK a gyermek ellen a keresztények!
    Szép!
    Ui: Szerintem Isten akkor ad gyermeket, amikor épp megfelel. Nincs rossz idő.
    Pl: Keresztanyukámék 13 évet vártak unokahúgomra, úgy, hogy a dokik bebizonyították nekik (jó sok pénz árán), hogy a génjeik nem passzolnak, és lám, unokahúgom 15 éves! Ha Isten gyereket akar adni, ad!
    És én is élő példa vagyok: anyukám gyógyszert szedett, és gumival is védekeztek, amikor én megfogantam. Kutya bajom. Élek, virulok. Ennek már 22 éve. Tehát, ha Isten gyereket akar valahová, hiába a védekezés, az a gyerköc életre kel!
    Bocs, ezt nem tarthattam magamba. :-P
    Áldott Pünkösdöt!

    VálaszTörlés
  35. :) remélem egészben vagy kislélek! kösz.
    udv
    a

    VálaszTörlés
  36. ajh
    holnap én is írok már mert nem hagyhatom szó nélkül.
    De most nyomaszt a 4 szigorlat.
    Áldott pünkösdöt, éjszakát.

    VálaszTörlés