2010. június 28., hétfő

Mohóság

1. Érzelmi zsarolás: Én nagyon szeretlek és ezért elvárom, hogy te is szeress engem és ezért ne szeress senki mást!

Bízom benned, ezért nem számít mit teszel, én kitartok melletted.

2. Szánalom felkeltése: Szeretnetek kell, mert szenvedek és tehetetlen vagyok!

A te problémád fontosabb nekem mint a sajátom.

3. Igazságérzetre hatás: Ezt teszem (tettem) érted és te, mit teszel értem?!

Érted felvállalom a pillanatról pillanatra szükséges áldozatokat is. Szeretnék dolgozni érted.

4. Fenyegetés: Ha nem szeretsz baj lesz, nekem, neked, a kapcsolatnak.

Szabad vagy, nem baj, ha néha fáj, vagy nehéz, az áldozat csak megerősít minket.


Pálferi mohóságainkról szóló előadása után, 4 alapesetet vázolt fel, melyekben saját magunknak próbáljuk igazolni szeretet mohóságunk létjogosultságát. Én bátorkodtam ezekre a "módszerekre" ellentét példákat adni, mert számomra ezt fel kell jegyeznem! Mert gyakorolnom és tudatosítanom érdemes lenne őket! Ezek csupán egyszerű válaszok a megoldásra, nézd el ezt nekem. Én nem gondolkozok olyan magasan. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése