2010. június 9., szerda

Férfi archetípusok: a szerelmes (gondolatok)


"...Sok fiatal aki megkeres, közülük sokukban merül fel az alapkérdés a házasság előtti szexualitással kapcsolatban: szabad..? nem..? mi..? hogyan..?

Az lett a tapasztalatom, hogy sok esetben ezzel a problémával érkezők felé semmi mást nem tudunk mondani, mint törvényeket, melyeket úgy is tud, vagy moralizálni tudunk vele szemben, melyeket úgy is átél. Különben nem jönne. Tehát tök fölöslegesen érkezett hozzánk... :)

Rájöttem, hogy egy harmadik úton kell járni: Nézd, ezt is tudod, meg ezt is, az egyház itt húzott egy határt, ezt ismered. Én nekem nem áll módomban ezen változtatni, az itt van és kész. Te pedig tégy amit akarsz! Átléped, átléped, de ez esetben viseled a következményeit! Ilyen egyszerű. Lépd át és viseld a következményét.

És itt a nagy felelősség, a 'szerelmesre' hivatkozva átlépünk határokat és nem vállaljuk a következményét. Ez illegitim hivatkozás a szerelmesre!
Akkor vagyok szabad, ha az összes következményt vállalom. Az egyház nem diktatúra!
Persze, hogy szabad, de... Szabad vagy és van felelősséged, mert a határok átlépésének mindig kell, hogy legyen következménye..."

"...A szerelmes tudja hogyan kell élni..."

"...Ha valaki álladóan a fejével dolgozik, nem tud szerelemes lenni..."

"...Nem az a baj, hogy kevés a szerelem, hanem hogy nem becsüljük meg. A a baj, hogy nem teszed rá az életed! Hanem mindig újból és újból, újból és újból, újból és újból szerelmes akarsz lenni. Ez nagyon problémás dolog. A szerelem akkor tud beteljesedni, ha rátetted az életed. Azt mondod: szerelmes akarsz lenni, ez gond.

Én beléd olyan szerelmes voltam, átéltem, hogy Te vagy Az. És akkor szépen be lehet teljesíteni van rá hatvan év. És ez nem vicc!..."

"...Semmire nincs szükségem, hogy ezt az egészet úgy nézzem, mint egy gyerek és hogy élvezzem, mert gyönyörű ahogy van..."

"...Ha valaki az élvezetet akarja, vállalja a fájdalmat is..."

"...A ma emberének az egyik legnagyobb fájdalma az, hogy embertől várjuk annak a beteljesedését, amit ember sosem tud bennünk beteljesíteni..."
-pf-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése