2010. június 9., szerda

megjegyzés

Nem arról kellene beszélgetnünk hittanórán, hogy ezek a szabályok, és lerágott csonti leszel és társai, - melyből Dunát lehetne rekeszteni - ha ágyba bújsz valakivel.

Hanem helyzetekről és emberekről.
Hogy mi van akkor, ha ott fekszem az ágyban a 2-4 éves kapcsolattal a hátam mögött a barátnőmmel és 24-26 éves vagyok. És szeretem őt, és azt tervezem, hogy elveszem feleségül, ő pedig azt tervezi, hogy hozzám jön. És hopp, mivel emberek vagyunk, eljutunk oda, hogy le akarunk feküdni egymással. Na most akkor mi legyen...

És ne jöjjön nekem senki azzal, hogy jó akkor menjünk és fussunk két kőrt, Fusson az akinek hét anya van. Hülye...

Egy barátom írja:
...a legtöbb pap csak a határokat mondogatja, pedig egy bűn sosem azért bűn, mert Istennek olyan kedve volt és úgy látta, hogy na itt túl jól érzik magukat az emberek, közéjük kell csapni, mert a végén még boldogok lesznek. Hanem, hogy a következményektől megóvjon, amiből lehet szép számmal. "Lépd át, de viseld a következményeit." VÉGRE :) Nagyon jó, így kéne! :)
És itt nem érzi senki sem azt, hogy nincs bocsánat. Tényleg. Remek!

25 megjegyzés:

  1. Teljesen jó. :) Nincs min vitázni.

    VálaszTörlés
  2. tetszik,elgondolkodtató...és ez olyan téma amiről sokat lehetne beszélgetni...de vitázni tényleg nincs min,itt benne van minden,a lényeg: "Lépd át, de viseld a következményeit."
    Evelyn

    VálaszTörlés
  3. Persze biztos nem ilyen egyszerű, mindig.

    VálaszTörlés
  4. pont ez az hogy nem ilyen egyszerű, sosem determinálható szabályokkal, melyeket oly könnyen mondunk ki. Soha... de ettől izgalmas.

    Evelyn te át szoktad lépni? :) (nyilván kompromittáló kérdésemre nem muszáj válaszolni)

    VálaszTörlés
  5. Nem kell ennyit kínlódni ezen a dolgon.20évesen még lehet hogy képes megfékezni az a gondolat hogy várj a házasságig.25évesek vagyunk,itt már nem így megy,régen ilyenkor már túl voltak az első gyereken...Megváltozott a világ,sok módszer létezik a következmények elkerülésére..
    Hozzátartozik a kiegyensúlyozott élethez.
    De ehhez előbb kell egy nő...lehetőleg nimfo:D

    VálaszTörlés
  6. :) kész vagy Segál! Jól tolod, de persze semmi sem egyszerű, annyira. :) Egyébként a változás tényleg megvan mindkét tekintetben, amit írtál. De mivel a személyiség érése is kitolódik, nem beszélhetünk relevánsan egy 50 évvel ezelőtti állapotról, akkor sem ha a testi érésünk ezzel szemben még kimutatható módon fel is gyorsult.

    VálaszTörlés
  7. A személyiség érése semmivel se távolibb mint korábban,csak a lehetőségek mást helyzetekkel állítanak szembe.Azt sem tartom normálisnak hogy 23évesen már gyereket kellett nevelni.De az se normális hogy 32évesen még csak eszükbe sem jut az embereknek.
    A biológiai változás sem gyorsult fel,csak jelentősen több lett a lady gaga utánzat szivacsos melltartókban.Ez inkább a fogyasztói társadalom szükséges rossz velejárója.
    A másik meg:mutass nekem egy egészséges nőt aki 2év együttlét után nem remeg a szexért,de nem kell két év,elég 3-4 hónap is! Nincs ilyen![ha valaki mégis az ellenkezőjét állítja az még vagy nem élt át ilyet vagy hazudik(magának is)].És ha sokat gondolkodik az ember ők tovább lépnek.Egy nő sose fog sokáig toporogni melletted.Persze,megvannak a tervek hogy ő lesz a feleséged meg a gyerekek anyja,de úgysem az első ilyen a tuti befutó.Tapasztalat kell,sok,és így lehet csak biztosan dönteni.
    Volt egy film abban van egy találó mondat:"Ne agyalj,hanem farkalj!":) találóan fogalmazza meg a lényeget:D

    VálaszTörlés
  8. A személyiség érése kitolódik idézek magamtól:

    "Arra jöttem rá, hogy ma társadalmunk nem engedi, hogy 22-23-25 évesen fel tudj nőni és el tudd helyezni magad az életedben.
    Amíg korábban - nem olyan régen - bk. 50 évvel ezelőtt 16-18 évesen tudhatta egy fiatal, hogy merre tendál az élete, mit fog csinálni, mihez fog kezdeni és ehhez voltak alapjai, biztos fogódzói. Szakmája, munkája. S persze kötelezettségei. Addig ma más a helyzet. 23 évesen még javában tanulsz, és azon morfondírozol, hogy elkezdj-e még egy egyetemet.
    Ha a szüleid nem dúsgazdagok, vagy nincs örökséged, nincs alternatívád, hogy hogyan is kéne házat építeni. Hogyan is kéne valami eszeveszett hitel nélkül otthonba fogni. (mondjuk 26 évesen) Vagy hitel egy életre.
    Ma mindent képes vagy elérni, hiszen erről szól a "ma", s mikor ezt, te pontosan tudod ...most komolyan... eszed ágában sem lesz elköteleződni. Eszed ágában sincs lefixálni valamit, maradandó döntéseket hozni és azt mondani, na jó akkor ez nekem elég, ezzel megelégszem. Akkor meg mit jövök a hülye kérdéseimmel?! Mivel ez rám is vonatkozik, nem tudom (ahogy senki) kivonni magam a társadalom folyamataiból."

    Szerintem ezek miatt kitolódik.
    A másik, hogy nézz utána neten az un. axelerációs folyamatnak, mely arról ír, hogy bizony a testi érés fital korban különösen nőknél felgyorsult. Ezzel Vekerdi Tamás gyermekpszichológus is foglalkozik. Ajánlom olvasni.

    Viszont közelítően igazad van annak kapcsán, hogy mondjuk 2 év együtt járás után nincs a földön túl sok olyan pár aki, ne próbált volna már ki egyet s mást.

    Az agyalásmentes kefélésnek nem sok értelmét látom. Nincs benne kérdésem.

    VálaszTörlés
  9. húú,na sikerült elolvasnom a hozzászólásaitokat...nem könnyű,de nem is nehéz,lehetelen "feladat" ez...érdekes és okos dolgokat olvastam mind Ádámtól mind Istvántól,tetszettek! :)
    A személyiség,testi és nemi éréses dologhoz nem fűzök megjegyzést,mert mindenki tudja h mi van most...
    ami a többit illeti:
    "A másik meg:mutass nekem egy egészséges nőt aki 2év együttlét után nem remeg a szexért,de nem kell két év,elég 3-4 hónap is! Nincs ilyen![ha valaki mégis az ellenkezőjét állítja az még vagy nem élt át ilyet vagy hazudik(magának is)]."
    Erről van szó...nehéz abból a szempotból,mert az egyház húzott egy határt, van neki egy szabálya,nincs házasság előtt sex,de ez nem így működik h jó akkor eszerint élünk...van férfi és nő...szeretik egymást együtt vannak x ideje és ahogy mondta István nincs az az egészséges nő és közlöm férfi is! ,aki előbb utóbb ne kívánná a sexet a másik féllel..és ez a normális,vonzódunk egymáshoz és legtöbb esetben nem kell ehez "várni" 2 évet...pár hónap is bőven elég...és ebben benne van a vágy és ami fontos a szeretet,szerelem...és rendben h azt mondja az egyház h nincs házasság előtt sex...de élhet egymás melett a nő és a férfi úgy h azt mondja nekem nem kell én nem vágyom a másikra...hazudnak...hazudnak maguknak és a párjuknak.
    Tényleg nem egyszerű,mert jogosan gondolkodik,agyal ezen egy keresztény ember h akkor most mit is csináljon?
    István ezt neked ill Ádámnak is :
    "Megváltozott a világ,sok módszer létezik a következmények elkerülésére.." valóban igen..így van,de amit megint elutasít az egyház...és amit említ az idézet szöveg ezek a bizonyos következmények,ide sztem több dolog is tartozik és nem csak a terhesség kérdése...hanem nálam a lelki oldala ennek..amit lehet én lelkizem túl vagy csak én vagyok ilyen,de..ha egy normális kapcsolatot veszünk alapul,akkor előbb utóbb szóba kerül a sex és ha a pár úgy dönt h átlépi a határt akkor nyilván tudja is azokat a módszereket hogy ne legyen következmény,ne legyen nem kívánt terhesség...de mint mondtam a lelki oldala,az hogy pl a kapcsolatnak vége lesz akkor jelenik meg az hogy akkor hogy is volt az a sex dolog...szerintem értitek miről beszélek.Az hogy kivel fekszel le elősször,kivel fekszel le egyáltalán, és ha lefeküdtél és vége a kapcsolatnak akkor a lelki oldala...
    Erről rengeteget lehetne beszélgetni és sztem kell is...és ez nem kínlódás István.Talán Ádám mondta jól,nem egyszerű,hanem izgalmas...amiről jó beszéni,mert megoszjuk egymással a véleményünket.
    A válaszom,a kérdésre Ádámnak:
    "Lépd át, de viseld a következményeit."
    Itt mindarra gondolok amire István utalt,a módszerekre..mind a lelki oldalára,ha akarod akkor lépd át,de viseld a következményeket mert egy keresztény embernek,lesznek következményei lelki oldalról...és sztem ha érzed ezt az agyalást,hogy elgondolkozol azon h vajon most mi lenne a helyes mert az egyház ezt mondja de ugyanakkor én meg úgy érzek..akkor vagy mormális keresztény ember,mert valaki ezen egyáltalán nem gondolkodik el,és keresztény hívő embernek mondja magát...
    IStvánnal osztom a véleményt hozzátartozik a kiegyensúlyozott,normális élethez,ha hiszel Jézusban ha nem...mert emberek vagyunk bennünk vana vonzalom a vágy és ez így jó, és ezzel nincs semmi gond,addig amig ésszel lépi át az ember azt a határt és szeretettel és szerelemmel teszi!
    Ott van a gond ha valaki ész és érzés nélük csinálja,ide tartozik az agyalásmentes kefélés is...
    Asszem sokat írtam,de nem eleget :P :)

    VálaszTörlés
  10. tele helysírási hibákkal,de azt most kivételesen nézzétek el... :)

    VálaszTörlés
  11. szerintem ki lehet bírni.
    Nekünk sikerült egy bomba csajjal majd' két év után is tiszteletben tartani a határt.
    Szörnyen nehéz, de nem lehetetlen; nekem pont a ez az Ádám-féle érettebb szellemiség segített (megérteni, miért lehet értelme a határoknak), a tiltás valóban vonatfütty!

    A lánnyal amúgy már nem vagyunk együtt, mert kiderült, nem bírnánk egymást hosszútávon. A szakításnál minden lelkiismeret-furdalás nélkül inthettünk egymásnak búcsút; jogosan érezhetem magam ismét szabad döntésekre képes egyénnek.

    ... és ezért szerintem megérte az egész.

    VálaszTörlés
  12. Evy kimondott valamit amit én nem tettem bele az irományokba, mégpedig azt, hogy nem csak a gyermekáldásról lehet szót ejteni, mint lehetséges következmény vagy akármi. Hanem igen is sok pszichés vonzatva van a kötődéstől kezdve a szexualitás ajándékként való kezeléséig. Amiről megint könyvet lehetne írni.

    Köszi "dedifia" a gondolatokat.
    Én megvallom nektek őszintén, hogy valahogy ridegebbé váltam a témát illetően. És sokkal kritikusabbá a határokat illetően. Úgy értem, valami olyasmi fogalmazódott meg bennem mint Segálban, hogy ez a dolog változik a kor előrehaladtával - nem is merek olyat mondani hogy az éréssel. Én is kicsit úgy érzem változott bennem ez, és már nem olyan fontos mint korábban, az hogy egyáltalán ügyeljek arra, hogy mi a helyes vagy helytelen. Ez picit furcsa.

    VálaszTörlés
  13. Útálok 2x elkezdeni valamit mert a böngésző gondol egyet és ráfrissít magától...Kettétöröm a billentyűzetet ha mégegyszer előfordul.A másfél oldalas kisregényt így leredukálom gondolatokra...
    1.Vszinűleg nem voltam érthető.A gondolkodás nélküli dugást én sem támogatom,de egy már kialakult bizalmi szerelmi kapcsolatban nem kell hogy problémát okozzon.
    2.Lelki oldal.Igen,ez is fontos.Sérülhetsz,kiéghetsz,elvesztheted az érdeklődésed és az életed a semmibe vezet...Ha normálisan oda tudtok figyelni egymásra akkor sztem nem a szakításon kell gondolkozni folyton,hogy mi lesz ha.Abban az élethelyzetben ez jó döntés.Önzőnek is kell lennünk az életben,nem lehet mindig mások által megszabott úton járni.Ezt nem úgy kell felfogni hogy ártasz vele valakinek.Ha tudsz törődni a másikkal és ezt viszonozva érzed mindig kellemes emlékkel fogsz visszagondolni rá,akármilyen viharos is a szíktás.
    3.Érdekes elgondolkodni azon hogy taláni e még olyan lányt aki neked tartogatná magát?Statisztikailag van esélye... Én nem szivesen állok szóba olyan nővel akin végigment a focicsapat edzőstől...Azért remélem hogy akad majd olyan lány aki nem osztja a feltétlen promiszkuitás elvét.
    4.Ezt a pontot azért hagyom üresen mert az előttem szólónak íródott volna,de isemretlenül inkább nem osztom meg.

    VálaszTörlés
  14. tényleg furcsa ilyet hallani tőled...változol.Ami meg furcsa az nem feltétlen rossz :)és félre ne értsél nem azt mondom h jó dolog az hogy nem annyira fontos neked az h érdekeljen hogy mi helyes és mi nem,azt hogy talán nem agyalod túl...
    Ami a pszichés vonzatokat illeti,szerintem itt annak nagyobb súlya van...azért mondom ezt mert aki átlépi a határt az van olyan érett hogy használja a módszereket (persze sajnos mindig akadnak kivételek :S )és ezekután ott van a lélek,ami egy nagyon érdekes és jó dolog...nem utolsó sorban ugyanolyan izgalmas :)és néha sok fejtörést tud okozni,amiről ahogy mondtad Ádám könyvet lehetne írni..és még milyen hosszú, tartalmas és figyelmet lekötő könyvet ;)

    VálaszTörlés
  15. IStván
    3. ponthoz,remélem érthető volt hogy én sem azt mondtam h ész nélkül akkor feküdj le mindenkivel..csak azt hogy ha van olyan akivel kialakult egyfajta bizalmi kapcsolat szereted a másikat,szerelmes vagy,akkor igen...és ha így teszed akkor nyilván szép emlékként fogsz visszagondolni rá,bármilyen is volt a szakítás és bármennyire is kötődtél az illetőhöz és fájt h vége.

    VálaszTörlés
  16. Hát én örömmel gondolok vissza...

    :) egyszer kéne egy olyan felmérést végezni, hogy magukat kereszténynek valló fiatalok, akik közösséghez is tartoznak, milyen arányban feküdtek le párjukkal egy komolynak mondható kapcsolatban. Erre mondjuk marha kíváncsi lennék.
    Lehet csinálok egy ilyen netes kérdőívet... hááá :)

    VálaszTörlés
  17. na igen.. :P István tud valamit :)

    VálaszTörlés
  18. Hát azt már ne itt beszéljük meg:)

    VálaszTörlés
  19. Már csináltam egyet, az mondjuk nem kifejezetten fiataloknak szól, de írok egy olyat amit fiataloknak szól, há most mááá megcsinálom... :)

    VálaszTörlés
  20. Ahogy anyukám mondta nekem anno: Kislányom, ne akard, hogy annyi fasz járjon benned, mint vonat Berlinbe. Csúnya. De igaz. És hat!
    Az én véleményem az, hogy nem megoldás az, hogy juj, idős vagyok, két éve járunk, akkor most már szabad az ágy. Tapasztalatból mondom, ez nem így működik. Hittem én ezt 18 évesen, és húsz évesen is, keresztény, komolynak vélt kapcsolatokban is. És lám... Nálam ez az elmélet bebukott.
    És igen, ha valaminek jönnie kell, az jön, és nem várat magára éveket. Szerintem. Saját példámból gondolom, hogy oka van annak, hogy megismerkedtem Jegyesemmel, és most már lassan 5 hónapos várandós vagyok. Nem, nem azt mondom, hogy aki megtalálja az igazit, ha egyáltalán létezik ilyen, annak szabad a szex... Sőt. De az merem állítani, hogy mindennek oka van, és nem feltétlenül azért történik, hogy az ember szívjon...
    Juj, de tudnék erről egy regényt írni... :-)

    VálaszTörlés
  21. www.kerdoivem.hu/kerdoiv/346576241/

    akkor töltsük ki jó!

    VálaszTörlés
  22. Nem egyszerű kérdés ez, bár tudom milyen a testi szerelem, mert noha én csak "vasárnapi templombajáró" voltam ill. imáztam naponta, nem jártam közibe és nem tartottam bűnnek.
    Anno azt gondoltam, hogy mi történik, ha nem müködik majd a szex a házasság után és ezért nem kell tisztának maradni, én marha, ha már akkor Istenre hagyatkozom.
    Ma már másképp gondolom, a tavalyi megtérésem óta, noha azóta egyszer elbuktam és ezzel vége is lett ezzel 2 hónap után a kapcsolatomnak, aminek fő oka a tisztaság és a hitem volt.
    Iszonyú nagy küzdelem ez hiszen, lehetett volna kapcsolatom, de pont azért, mert azt mondta az illető Lány, hogy ez hülyeség, meg régimódiság, meg nem így van, nem is lett semmi, mert én erre törekszem.
    Pont a sokatok által ismert Laci atya mondott szuper dolgokat a múltkori imaestünkön a tisztaságról, ami megerősítő volt, mert noha van bennem félelem, hogy mi van ha a leendő Kedvesem nem így gondolja, hisz így könnyebb elbukni. De bízom az Úrban, hogy olyan Lányt küld aki elkötelezett ez irányban, mert ez fontos lett nekem ill. anno az volt, de volt egy törés az életemben és emiatt változott errő a véleményem, de Isten visszavezetett a helyes útra és reményeim és hitem szerint meg is tart.
    Nekem is van több olyan Ismerősöm, Barátom, akik nem élnek tisztán, pedig hívők, de abszolút elfogadom ezt és nem ítélek, igaz a múltam miatt nem is tehetném.
    Imádkozok, mert tudom , hogy ez bűn és saját tapasztalatom, hogy ezt iszonyúan meglehet szenvedni, így ez a jobb út szerintem és a nászéjszaka varázsa is megmarad :-D
    Én vállaltam anno a következményeket, de senkinek se kívánom amin átmentem.
    Tavaly azt mondtam a tanúságtételemben, hogy ne Isten miatt tartsd meg a parancsot elsősorban, hanem magad és a Társad miatt, mert a sérülés nagy lehet, hiába hiszed, hogy nem az, tudom, hogy az.
    Örülök, hogy ilyen sokan írtatok, jó volt olvasni.
    Ádám! Tiszta szívemből gratulálok, tényleg nagyon tehetséges vagy az íráshoz is, nem hiába mondták ezt már többen is Gödöllő ikonjáról! :-)
    Isten áldjon mindannyiotokat és Kedveseteket/leendő Kedveseteket!

    VálaszTörlés