2013. január 21., hétfő

"Ezeknek még bort...?! Na ne...!"

Érdekes dolgon gondolkoztam el tegnap este a templomban... Ugye az Evangélium azon része volt az aktuális tegnap, melyben Jézus a vizet borrá változtatja azon a bizonyos Kánai menyegzőn. Mindenki ismeri a történetet. Ugye nem kell elmesélnem.
Egy pillanatra felvillant bennem az adott szituáció víziója. Mármint, hogy milyen lehetett, amikor Jézus tényleg ott volt abban a valós, jó kiállású lagziban, ahol már ugye az első adag bor el is fogyott. Biztos jó volt már a hangulat.
Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én voltam már hála az Égnek sok sok remek lakodalomban, s valahogy nekem csak olyan élményem van ezekről, ahol a jókedv, az öröm, a finom ittasodás és az önfeledt hangulat került előtérbe. Természetesen hogyan is lehetne másképp. Ez így van rendjén. Az ifjú pár szerelmetes léte, egy új család születése igazi öröm és szentség, ez tagadhatatlan.
Aztán ahogy lelki szemeim végigfutottak a táncoló, mulató erejében és jókedvű egészségben duzzadó tömegen azon kezdtem el gondolkozni, hogy ez Jézusnak bizton tetszhetett.
De miért?

Nem tudom, ti hogyan emlékeztek, de nekem nem rémlik olyan rész az evangéliumból, mikor Jézus azt mondta volna, például hogy "Hé, hé... uraim, nade kérlek, mindenki csak egy felest ihat, vagy max kettőt." vagy "Na de uraim, testvéreim hát mi ez a nagy tivornya?! Elég legyen mostmár!" vagy esetleg "Na na, Mária, de hát nem látod, hogy néznek ki?! Ezeknek még bort? Na nem..." sőt úgy rémlik, hogy ilyen sincs a sorok között, hogy "Na most már vegyétek halkabbra a zenét, mert na... nem illik ez a nagy hangoskodás jó keresztény emberhez...!"

Hát nem, ezen kijelentések közül, egyet sem örökített meg az evangélista. S nem hinném hogy az előző mondat kijelentésének miértjére adott válasz az evangélium hitelességének kérdésében keresendő.
Az ok, szerintem hogy Jézus emberi Isten volt és isteni Ember. Nem egy "kultur-keresztény" fajta... 

Persze azt sem gondolom, hogy bármikor is négykézláb mászott volna haza...
Szóval én jót elmélkedtem ezen... kívánom neked is ugyan ezt...

Szóval szóljon ez a bejegyzés mindenkinek aki szereti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése