2011. szeptember 25., vasárnap

Én döntöm el, hogy kivel, mivel...

Mindig szabadon döntünk arról, hogy mivel azonosítjuk magunkat. Mindig! A legegyszerűbb példa: Házas vagy és szerelmes leszel egy nagyszerű pasiba. Azt érzed, hogy ez az új, ez igen, ez tuti lenne. Erre felé mutat az én. Ebben az esetben is szabadon dönthetsz, hogy mivel azonosítod magadat: egy két éves endorfin felhővel, vagy egy tíz évvel ezelőtti döntéssel. Azért mert most érzek valamit, miert kellene azt csinálnom... Ezt ki mondja?
A világ tele van ezzel.
Például nagy piszokság, ami a homoszexualitás terén történik ebben a kérdéskörben. Sőt, a legnagyobb merénylet a ma embere ellen ezen a téren;
Valaki bemegy a pszichiáterhez és azt mondja: " - Nekem homoszexuális vágyaim vannak. Homo erotikus fantáziáimat ismertem fel." Erre válaszként ma az a trend, hogy... "ja, ha ezt felismerted, akkor éld meg, mert nyilván az vagy te." - Micsoda marhaság ez! Ez ma egy mérhetetlenül rossz "trend"... és hihetetlen sok ember rajtaveszt.
De hiszen én szabadon dönthetek arról,  hogy ha van egy vágyam akkor követem-e, azzá válok-e vagy sem! Szabadon eldönthetem, hogy ez alapján a vágyam alapján  élem az életem, vagy sem. 

Olyan erős ez a fajta lobbi, vagy rossz trend, hogy például kivették a pszichiátriai könyvből - melyben ott vannak a tünetekkel együtt a pszichiátriai betegségek - a homoszexualitást, mint betegséget. Ennek következtében az egyesült államokban, terápián átesett és ilyen értelemben meggyógyult - volt homoszexuális életet folytató - felnőttek tiltakoznak, hogy lehessen terápiára járni. Ugyanis, ha a homoszexuélis életvitel ponotosan egyenlő a heteroszexuális életvitellel, akkor nem betegség, így nincs lehetőség gyógyítani, nem lehet segítséget kérni.
Ma itt tartunk... Ennek a mai szemléletmódnak az a következménye, hogy ha van egy akármilyen késztetésed, akkor rá lehet fogni, mondani, hogy te az az késztetésed vagy. Hát ez.... marhaság!
Te nem akartál már embert megfojtani...? de nyilván nem tetted meg...
Gondolj bele. Ha te, vagy én mindent megéltünk volna amire vágyat, késztetést éreztünk, akkor hol lennék...
És sajnos a homoszexualitással kapcsolatban ezt sulykolják...
Pedig én döntöm el, hogy kivel mivel azonosítom magam!
-pf- 
-2007-

3 megjegyzés:

  1. Ez így jól hangzik. Lehet kezelni. De mégis ezt hogy adnád be egy nagyon közeli családtagodnak? Úgy, hogy közben ne meneküljön előled, úgy, hogy pontosan tudja te miben élsz (mert ő is gyakorló katolikus -volt-), úgy, hogy pontosan tudja mivel fogsz érvelni a Bibliából stb... Szóval hogy? Mert amíg nem éli meg az ember, azt hiszi ez tök egyszerű.

    VálaszTörlés
  2. Figy, nem kell érvelni, itt nincs szó meggyőzésről, vagy nemtudoménmiről.

    Ha gyakorló katolikus volt az egy dolog. Ha ismeri a hite lényegi pontjait, teremtettségével tisztában van, akkor nyilván tudja, hogy az állapota gyógyítható, mivel betegség. Nyilván nem nátha, megértem.

    És talán egy dologban lehet segíteni: hogy megértse a helyzetét, hogy megértse a megoldást, hogy szembenézzen a betegség tényével és elfogadja azt, hogy segítségre szorul. Ha ezt nem akarja, akkor az megint más kérdés. Szóval én itt nem arról írok, hogy "utáljuk a melegeket közösen", hanem arról, hogy ha valaki tüdőbajos, akkor menjen orvoshoz, ha valaki depressziós akkor is, és így tovább.

    VálaszTörlés
  3. De nyilván így kommentben ez érintésnek is kevés... és zanzás :)

    VálaszTörlés